Microsoft Dynamics 365 Digital Marketing

Digitale Marketing

Digitale Marketing

Digitale Marketing is een veelvoorkomend begrip en speelt bij steeds meer bedrijven een grote rol. Maar wat is nu Digitale Marketing en hoe kan Dynamics 365 uw bedrijf daarbij ondersteunen?

We kunnen ons haast geen wereld meer voorstellen zonder het internet. Alles gebeurt tegenwoordig online, ook marketing. Digitale Marketing is gericht op het bouwen van een duurzame relatie met klanten en leads via online kanalen en interactieve media. Hierbij worden klantkennis en klantwaarde gerealiseerd. Door Marketing Automation maakt u dit proces eenvoudiger.

Met Dynamics 365 heeft u een platform in handen dat als basis fungeert voor uw Digitale Marketing strategie. Door Dynamics 365 for Marketing of Dynamics 365 for Sales te gebruiken in combinatie met een van de vele ‘third-party’ oplossingen, ontstaat er een geïntegreerd klantprofiel. Dit zorgt voor verschillende voordelen. Zo kunnen uw salesmensen zien welke leads écht geïnteresseerd zijn en kunnen uw marketeers precies de juiste mensen mailen met een retentiecampagne. Welke Marketing Automation voordelen kent Dynamics 365 ?

Customer Journey

Een belangrijk onderdeel van Digitale Marketing is de customer journey; de complete klantervaring bij een product of merk. Dit gaat van oriëntatie tot aankoop en nazorg. Welke keuzes maakt een klant en waardoor wordt hij of zij beïnvloed? Wij helpen u om deze reis van uw klant in kaart te brengen met Microsoft Dynamics 365. Door verschillende tools en koppelingen zorgen wij ervoor dat het pad zichtbaar wordt en dat u daarop vervolgacties kunt uitzetten.

Lead Generatie en Scoring

De juiste leads krijgen en op het juiste moment benaderen is essentieel om de salespijplijn gevuld te houden. Dit kan door leads te scoren middels het monitoren van gedrag van leads op uw website of in uw marketingcampagnes. Deze gegevens kunnen de online marketing strategie perfectioneren en zo doelgericht maken.

Tools

Elke situatie en elk bedrijf kent zijn eigen proces en heeft daarom ook een eigen customer journey. Om deze customer journey inzichtelijk te krijgen, maken wij naast Microsoft Dynamics 365 gebruik van verschillende externe tools. Elke tool heeft zijn eigen mogelijkheden om aan te sluiten op uw proces. Waar u op dat moment ook staat met digitale marketing, Pixelzebra heeft de juiste tool voor u.

Mailchimp voor digital marketing Mailchimp

Mailchimp is een krachtig medium voor mailcampagnes. Dit programma helpt u met het sturen van gepersonaliseerde content. Mailchimp maakt het mogelijk om templates te creëren voor bijvoorbeeld nieuwsbrieven en andere content. Bij het uitsturen van deze content houdt Mailchimp onder andere bij hoeveel mails worden geopend, waarop wordt geklikt en wie in- en uitschrijft voor de nieuwsbrieven.

Door Mailchimp te koppelen met Microsoft Dynamics 365 kunnen wij u helpen deze statistieken en gegevens van uw klanten op één centrale plek bij te houden. Daarbij regelt u deze mailcampagnes allemaal vanuit het Dynamics 365 platform. Zo wordt een kostbaar deel van de customer journey overzichtelijk bijgehouden.

 Mailplus voor digital marketing Spotler (was Mailplus)

Spotler is een krachtige mailing tool met even krachtige rapportage mogelijkheden. Spotler biedt de mogelijkheid om zonder al te veel moeite nieuwsbrieven op stellen en te versturen. Door Dynamics 365 te koppelen aan Spotler, krijgt u de mogelijkheid om uw doelgroepen nog beter te classificeren. Hierdoor kunt u nog gerichter campagnes sturen, mailingen uitvoeren en surveys afnemen. Pixelzebra heeft op vrijwel ieder vlak ruime ervaring met het integreren van Spotler en Microsoft Dynamics 365, waardoor wij u nog beter kunnen helpen. Daarnaast heeft Pixelzebra zelf een connector ontwikkeld die ingezet kan worden om Microsoft Dynamics 365 op basis van uw behoeften te koppelen aan Spotler.

Lees meer over de Connector 

ClickDimensions voor digital marketingClickDimensions

ClickDimensions is een tool die meer omvat dan alleen het versturen van mailing(s). Met Clickdimensions kunt u vanuit Microsoft Dynamics 365 aangeven op welke landingspagina’s uw klanten komen. Vervolgens kunt u dit over de gehele site aangeven en kunt u enquêtes en complete automatische campagnes versturen. Deze automatische campagnes reageren verschillend op de handelingen van de klant. Wij helpen u bij het inrichten van de CRM omgeving, zodat u optimaal gebruik kunt maken van de ClickDimensions functionaliteiten in Microsoft Dynamics 365.

Social Engagement

Social Engagement is het betrekken van je klanten op het gebied van social media. Via Social Engagement kunnen berichten op Twitter, Facebook en andere social media worden bijgehouden. Zo kunt u ook dat deel van de customer journey vastleggen. Wij helpen u om deze gegevens vanuit verschillende social mediakanalen in het Dynamics 365 systeem te krijgen en zo voor u inzichtelijk te maken wat er speelt in de sociale markt.

Lees meer over Social Engagement