Dashboards in Dynamics365
Als er iets is wat er op een werkdag wel eens ontbreekt, is het tijd. We zoeken daarom allemaal naar hulpmiddelen die ons helpen tijd te besparen. Microsoft Dynamics 365 biedt de mogelijkheid om in één real-time overzicht alle zakelijke aspecten te tonen. Denk hierbij aan KPI’s, pre-sales, of klantenservice. Maar beperk niet tot alleen sales of support, alle gegevens die worden opgeslagen in Dynamics 365 kunnen visueel worden weergeven. In Microsoft Dynamics 365 heb je de mogelijkheid om dashboards te maken die visueel aantrekkelijk zijn en daarnaast ook interactief. Eén dashboard waarin alle informatie getoond wordt die u nodig heeft.
Het is niet meer nodig om handmatig rapporten aan te maken, of lange takenlijsten uit te draaien. De dashboards van Microsoft Dynamics 365 bieden de mogelijkheid om op elk moment van de dag een overzicht te hebben van taken, activiteiten en resultaten. Dit wordt gedaan op basis van de data die aanwezig is in Dynamics 365. Alle relevante informatie die belangrijk is voor uw werkzaamheden gebundeld in overzichtelijke grafieken en overzichten. Hierdoor kan er snel geanticipeerd worden op mogelijke knelpunten bij zowel eigen processen als eventuele klant processen.
Een van de grootste voordelen van de dashboards van Dynamics 365 is de interactiviteit. Vanuit een dashboard is het mogelijk om in te zoomen op gegevens binnen Dynamics 365, maar is het ook mogelijk om een uitgebreid overzicht te tonen. Met één klik past het dashboard zich aan, aan een specifieke klant, prioriteit, datum of procesfase. Denk aan het volgende voorbeeld: u heeft een Customer Service Dashboard met openstaande aanvragen en wilt graag filteren op prioriteit. Door de prioriteit aan te klikken past het hele dashboard zich aan op deze filter. Op deze manier kunt u de dashboards nòg persoonlijker maken en toont Dynamics 365 precies wat ù wilt zien.
Het is erg makkelijk om te schakelen tussen het inzoomen in de dashboards als terug te keren naar het algehele overzicht. Hierdoor heeft u op elk moment toegang tot de gewenste informatiestromen.
De dashboards van Dynamics 365 zijn in te richten naar de behoefte van elke afdeling/team binnen uw bedrijf. Het is mogelijk om de vele out-of-the-box grafieken en diagrammen te integreren in de dashboards, of eigen aangepaste grafieken op basis van uw behoeften. De grafieken en diagrammen zijn aan te passen in de kleuren van uw huisstijl, waardoor de dashboards een vertrouwd beeld tonen voor iedereen binnen uw bedrijf. Daarnaast is het ook mogelijk om uw PowerBI dashboards met de Dynamics 365 dashboards te integreren. U heeft de mogelijkheid om een dashboard uit PowerBI in zijn geheel te tonen in Dynamics, of specifiek onderdeel uit uw PowerBI dashboard.
Door het intuïtieve uiterlijk van de dashboards zijn ze erg makkelijk in gebruik. Daarnaast is de interface van de dashboards zo ingericht dat de dashboards op elk device er hetzelfde uitziet. Opent u Dynamics 365 op uw laptop, telefoon of tablet, het ziet er overal hetzelfde uit. Daarnaast werkt de interactie hetzelfde op elke locatie. Op deze manier heeft u op elke locatie, op elk moment toegang tot uw informatie en is er een uniforme werkwijze.