Fans van tegenwoordig willen erbij horen en zich kunnen identificeren met de club of merk. Zij willen interactie, relevantie en kunnen communiceren met de club, het merk of organisatie. Het conversatiemodel veranderd en dat heeft effect. Hoe kun je hierop inspelen? Dat laten wij graag zien met onze Fan Engagement oplossing.
Met Microsoft Dynamics 365 for Sales haalt u het maximale uit uw netwerk. Relaties opbouwen, ervaringen creëren, omzet verhogen, gekwalificeerde leads generen en dat allemaal met één systeem dat naadloos samenwerkt met onder andere Office 365. Benieuwd wat Dynamics 365 for Sales voor uw organisatie kan betekenen?
Succesvolle strategieën vergroten immers de fan-waarde en omzet op de langere termijn. Zorg voor voldoende aandacht en interactie met de fans. Betrokken voelen is een belangrijk ingrediënt om fans aan jouw organisatie, vereniging, club of merk te binden. Social media zorgt voor een verandering in het medialandschap. De afstand tussen merken, producten of diensten en de fans wordt kleiner omdat het delen van informatie makkelijker is geworden. De interactiemogelijkheden zorgen ervoor dat fan engagement makkelijker te beïnvloeden en te beheersen is.
In de mediawereld draait het om opbouwen van interesses. Door het verkrijgen van een geïntegreerd beeld kun je het profiel van fan gebruiken voor verkoop, advertenties en joined marketing met partners. De database wordt hierdoor voorzien van hele waardevolle informatie over de fans.
Een professionele sportorganisatie kan niet zonder fans. Loyale fans bezoeken tenslotte meer wedstrijden, kopen meer merchandising en delen informatie met hun vrienden. Daarnaast is het voor sponsoren aantrekkelijk wanneer organisaties een trouwe fanbase hebben. Zeker wanneer een sporter of team goed presteert komen de fans massaal opdagen. Het is dus belangrijk om wanneer een sporter of team minder presteert juist positieve contactmomenten te creëren om te bouwen aan de betrokkenheid. Het draait om een totaalbeleving bij de fans. Sportmarketeers zijn hier altijd bezig met het versterken van de relaties tussen fans en de organisatie. Zij willen de ultieme fan journey creëren door het combineren van de sportbeleving met kanalen als ticketverkoop, website en social media.