Hubspot Connector

Hubspot Connector

Ook voor Hubspot heeft Pixelzebra een koppeling gemaakt met Dynamics 365. Als u gebruik maakt van beide applicaties is het handmatig uitwisselen van gegeven met behulp van in- en exportlijsten met deze koppeling verleden tijd. Gegevens van contactpersonen synchroniseren naadloos tussen beide applicaties.

Maar de Hubspot connector biedt meer.

Profiel Synchronisatie
De profiel synchronisatie zorgt ervoor dat gegevens van contactpersonen en accounts automatisch worden doorgestuurd naar Hubspot. Daarmee kunnen in Hubspot gepersonaliseerde campagnes worden verstuurd op basis van Dynamics 365 data. Daarbij kan in Hubspot ook al datasegmentatie plaats vinden op de aanwezige gegevens. Denk aan persoonlijke e-mails naar alle contactpersonen in een bepaalde regio.

Data driven campagnes
De data in Dynamics 365 bij contactpersonen is veel uitgebreider dan die in Hubspot. Dynamics 365 is daardoor de aangewezen applicatie om de segmentatie te doen voor marketing campagnes. In Dynamics 365 kunnen met behulp van query’s marketing lijsten worden samengesteld voor data segmentatie. Deze marketinglijsten kunnen met de connector met een druk op de knop worden gesynchroniseerd mat Hubspot Contact Lists. Hiermee kan de marketing campagne in Hubspot gericht worden op de juiste contactpersonen

Hubspot activities
Hubspot kan de email betrokkenheid van de ontvangers van de e-mail registreren. Denk hierbij aan bounces, opt-ins en opt-outs en click gedrag. Dit gedrag is super interessant om In Dynamics 365 beschikbaar te hebben. En niet alleen voor het totale klantbeeld, maar ook voor opvolg acties of het segmenteren van data voor volgende campagnes. De Pixelzebra Hubspot connector zorgt ervoor dat deze activiteiten bij de juiste contactpersonen in Dynamics 365 terecht komen.

Lead scoring
In Hubspot kan een lead scoring model gebruikt worden voor het aanmaken van nieuwe leads. Deze nieuwe leads zijn op enig moment zo gekwalificeerd dat ze interessant worden voor een Sales afdeling om op te volgen. Met de Hubspot connector kunnen deze leads als nieuwe lead in Dynamics 365 toegevoegd worden waar ze met een bedrijfsproces kunnen worden doorgezet naar een verkoopkans door de Sales afdeling. Doordat alle informatie van de lead beschikbaar is in Dynamics 365 kan eenvoudig de conversieratio berekend worden.

Ook contactpersonen die in Hubspot worden aangemaakt kunnen gesynchroniseerd worden naar Dynamics 365. Maar dan wel als lead en niet meteen als contactpersoon. Zo blijft de data in Dynamics 365 leading.