Pixelzebra Dynamics 365 voor een op maat gemaakt CRM systeem
31 maart, 2020

Marketing Automation

terug naar overzicht

Marketing Automation brengt de wereld van marketing en die van software bij elkaar met als doel op een hele efficiënte manier Marketing Qualified Leads om te zetten in Sales Qualified Leads. Met Dynamics 365 for Marketing verbetert u de marketingresultaten en bouwt u naadloze klantenervaringen allemaal automatisch zonder dat u de controle verliest. Wij vertellen hoe Dynamics 365 for Marketing u kan helpen met het ontplooien van meer marketingactiviteiten maar ook hoe het kan helpen bij het op het juiste moment aanspreken van de verschillende doelgroepen.

Gemiddeld heeft een consument zeven contactmomenten nodig om tot een aankoop van een product of dienst over te gaan. Hoe kan de customer journey dit proces beïnvloeden? Hoe segmenteert u verschillende doelgroepen? En hoe kunt u rekening houden met de momenten binnen het aankoopproces van de klant? Een prospect moet een heel andere aanbieding ontvangen om tot aankoop over te gaan dan een trouwe klant. Een trouwe klant wil beloond worden.

Doelen bepalen
Voordat u aan de slag kunt gaan met de tools die u het werk uit handen nemen moet u eerst bepalen wat u wilt bereiken. Het koopproces verschuift steeds meer naar online, beginnend vanaf de oriëntatiefase tot aan de ambassadeursfase. Voor de meeste organisaties gelden dezelfde doelen:
• Hogere conversie
• Meer leads generen
• Klantenservice optimaliseren c.q. versnellen

Data samenbrengen
Om effectieve campagnes te ontwikkelen moet u de klant leren kennen. Doordat u uw klant kent, kunt u persoonlijker gaan communiceren en hierdoor ontstaat een binding. Wanneer u bijvoorbeeld gaat werken met dynamische data op de website of in een mailing dan kunt u die data gaan koppelen. Elk contactmoment dat u maakt zorgt voor de juiste segmentatie van klanten.

Customer journey
U verhoogt de kans dat een klant daadwerkelijk overgaat tot aanschaf van uw product of dienst als u klanten op de juiste wijze segmenteert. Zeker als u beseft dat een klant zeven contactmomenten nodig heeft. Elke customer journey is uniek en eenvoudig in te stellen met Dynamics 365 for Marketing. Het wordt simpeler om op de juiste momenten te communiceren.

Trek de juiste prospects aan door gerichte, multi-channel marketingcampagnes uit te voeren met mogelijkheden voor marktautomatisering zoals e-mailmarketing, landingspagina’s op websites, evenementen, telemarketing, sms-integratie, LinkedIn-integratie en andere aangepaste kanalen.

Gerichte campagnes, via meerdere kanalen, maakt het traject van elke koper persoonlijker. U genereert meer leads die klaar zijn om uw product te kopen. Ook behoren handmatige analyses en ingewikkelde Excel bestanden tot de verleden tijd. Het draait allemaal om actieve aandacht voor uw klant.

Nieuwsgierig geworden naar de module Dynamics 365 for Marketing? Neem contact met ons op en wij komen graag langs voor een demo.

Dynamics 365 for Marketing
Ja, ik wil een demo