Marketing

Dynamics 365 for Marketing

Dynamics 365 for Marketing geeft marketeers een Marketing Automation platform om gericht te communiceren met de potentiële doelgroep en hen te bewegen om in actie te komen. En welke actie dat is, dat bepaalt u. Of het gaat om het aanschaffen van een product of voor de registratie van een evenement, Dynamics 365 for Marketing helpt.

Marketing Automation

Marketing Automation brengt de wereld van marketing en software bij elkaar met als doel op een efficiënte manier Marketing Qualified Leads om te zetten in Sales Qualified Leads. Met Dynamics 365 for Marketing verbetert u de marketingresultaten en bouwt u naadloze klantenervaringen op.

Gemiddeld heeft een consument zeven contactmomenten nodig om tot een aankoop van een product of dienst over te gaan. Hoe kan de customer journey dit proces beïnvloeden? Hoe segmenteert u verschillende doelgroepen? Hoe kunt u rekening houden met de momenten binnen het aankoopproces van de klant? Een prospect moet een heel andere aanbieding ontvangen om tot aankoop over te gaan dan een trouwe klant.

Segmentatie

Impact maken lukt alleen wanneer u op het juiste moment de juiste boodschap communiceert aan uw doelgroep. Een campagne start met het maken van segmenten. Een segment is een selectie van alle eigenschappen die u toekent aan uw (potentiële) klanten. De segmenten die u zelf vooraf bepaald kunt u gebruiken als trigger om een marketingcampagne te starten.

Hoe verzamelt u die informatie? Klantprofielen kunnen worden verrijkt met data vanuit verschillende kanalen. Koppelingen met externe systemen, maar ook moet Dynamics 365 in het DNA zitten van de hele organisatie. Een contact met de klantenservice moet al geregistreerd worden, zo worden de klantprofielen verrijkt met hele waardevolle informatie waar u als marketeer dan weer mee aan de slag kunt.

Eenvoudig campagnes opzetten

Met Dynamics 365 for Marketing maakt u eigen landingspagina’s en kunt u eigen e-mailcampagnes opzetten. Ook is het onmisbaar bij het organiseren van evenementen of congressen. Het is de ondersteuning voor het uitvoeren van marketingcampagnes. Met behulp van de drag-en-drop functionaliteit is het mogelijk om eenvoudig campagnes samen te stellen. Een campagne bestaat uit acties, voorwaarden en content. Met de acties verstuurt u bijvoorbeeld een e-mail of een enquête. De voorwaarden worden gebruikt om een bepaald pad in te gaan om verschillende acties uit te voeren. De content bepaalt wat er wordt verstuurd, dit is de inhoud. De input van deze campagnes zijn de segmenten en dat bepaald wie deze campagne ontvangt. Hiermee personaliseert u de content.

Customer Journey

Dynamics 365 for Marketing biedt u de mogelijkheid om voor elke klant een eigen, unieke customer journey te bouwen. Door op de juiste manier uw klanten te segmenteren verhoogt u de kans dat uw potentiele klanten daadwerkelijk overgaan tot aanschaf van uw product of dienst. Met Dynamics 365 for Marketing wordt het eenvoudig om op de juiste momenten te communiceren met uw potentiele en bestaande klanten.

Microsoft Dynamics 365 for Marketing

Kwalificeren van leads

Is iedere prospect een lead? Zeker niet. Wanneer een prospect zich aanmeldt voor een nieuwsbrief is dat geen garantie voor een koopintentie. Het is dus belangrijk om leads te kwalificeren, zodat de salesafdeling deze leads ook daadwerkelijk kan verzilveren. Met Dynamics 365 voor Marketing kunt u uw eigen lead scoring modellen maken wat weer oneindig veel mogelijkheden biedt.

Het e-mailadres dat u heeft verkregen wordt pas waardevol wanneer u meer weet over de eigenaar. Wat heeft dit ‘e-mailadres’ nodig om over te gaan tot aanschaf van een product of dienst? Welke triggers spreken hem of haar het meeste aan? Waardevolle informatie waarmee de marketeer aan de slag kan.

Lead scoring model

Dynamics 365 for Marketing maakt het mogelijk om een prospect of lead via een Scoring Model in kaart te brengen. Met deze toepassing kunt u prospects punten geven op basis van zijn of haar gedrag. Laten we dit uitleggen aan de hand van een voorbeeld.

U verstuurt een nieuwsbrief naar uw prospects met een mooie aanbieding. De prospects die naar aanleiding van deze nieuwsbrief doorklikken naar uw website krijgen 2 punten. De prospects die het product aanschaffen naar aanleiding van de nieuwsbrief krijgen 10 punten. De prospects die totaal geen actie ondernemen ook niet na een reminder krijgen minpunten.

Dit proces gaat volledig automatisch zonder dat u controle verliest. U kunt eenvoudig analyses maken uit de verkregen data. Het scheelt u enorm veel tijd en ook ingewikkelde Excel lijsten behoren tot het verleden.

Event Management

Evenementen kunnen complex zijn om te organiseren, uit te voeren en op te volgen. Dynamics 365 for Marketing helpt u tijdens dit hele proces. Vanaf de planning, budgettering, promotie, publicatie, deelnemersregistratie tot eindanalyses en evaluatie.

Evenementen journey

Wanneer u een evenement opzet binnen Dynamics 365 for Marketing kunt u direct alles vastleggen, zoals locatie, budgetten, data, sprekers etc. Bij het vastleggen van alle informatie wordt u ondersteunt door de procesflow. Dit helpt u om het evenement tot een succes te maken.

Organiseert u een congres dat bestaat uit meerdere onderdelen? Geen probleem. Maak voor elk onderdeel een aparte sessie aan en laat u deelnemers zich per onderdeel registeren. U kunt sprekers koppelen aan de sessies, maar ook aan een betalingsmechanisme. Alle gegevens worden rechtstreeks vanuit Dynamics 365 Marketingrecords voor de eventplanning opgehaald. Updates worden ook automatisch gepubliceerd op de website. Alle informatie blijft actueel. De evenementen module biedt vele functionaliteiten om een succesvol evenement te organiseren.

Wij laten u graag zien wat Dynamics 365 for Marketing voor u kan betekenen. Laat uw gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

Wilt u meer weten?
Neem contact op voor een interactieve demo!
Klik hier