Of je nou een online of offline evenement organiseert; het is hoe dan ook een hele operatie. Alleen al de basisprincipes kosten veel tijd. Denk hierbij aan de juiste promotie, het selecteren van een thema en het vinden van goede sprekers. En dan hebben we het nog niet eens over de voorbereiding, het bijhouden van budgetten en het houden van controle op alles wat er gedaan moet worden. Dynamics 365 Marketing helpt je om jouw event in goede banen te leiden met hun event management tool. Of zoals Microsoft ‘m zelf noemt: de ‘gebeurtenisbeheerfunctie’.
Een hele mond vol, maar het zegt precies wat het doet: met de gebeurtenisbeheerfunctie beheer je alle gebeurtenissen van je evenement in één tool. Dus zeg maar dag tegen talloze Word-documenten en registraties in ellenlange Excel-files. Met deze add-on van Microsoft Dynamics 365 Marketing heb je een professioneel planningssysteem in handen, zowel voor de voorbereiding als voor op de grote dag zelf. Zo houden jij en je collega’s realtime controle op je evenement en de voortgang.
De belangrijkste functionaliteiten van Dynamics 365 Marketing op een rij.
Dit kun je met de gebeurtenisbeheerfunctie
Het doel van de gebeurtenisbeheerfunctie is om jou van begin tot eind te helpen om een succesvol evenement te organiseren. Dat betekent dat deze tool bomvol mogelijkheden zit. Daarnaast werkt het ook nog eens samen met je andere oplossingen binnen Dynamics 365 Marketing. Zo houd je nog meer grip op je evenement, in welke fase je ook zit.
We sommen de vijf belangrijkste functionaliteiten voor je op:
Wat je doel ook is, een evenement staat nooit op zichzelf. Het is een onderdeel van je customer journey. Dat de gebeurtenisbeheerfunctie onderdeel is van Dynamics 365 Marketing, helpt hierbij. Het werkt namelijk naadloos samen met al je andere marketingtools. Wil je een e-mail flow opzetten om het aantal aanmeldingen te verhogen of om belangrijke informatie te delen? Met de e-mailmarketing functionaliteit is dat geen probleem. En wil je jouw evenement promoten op social media? Dan deel je in een handomdraai jouw berichten op je kanalen. Daarnaast segmenteer je voor je advertenties gemakkelijk je doelgroep, zodat je efficiënt met je budget om kunt gaan. Zo haal je het maximale uit je event én uit Dynamics 365 Marketing.
Geen evenement is hetzelfde, dat snappen wij heel goed. Er is dan ook niet één manier waarop je een event organiseert. Dat betekent dat elke organisatie de gebeurtenisbeheerfunctie anders zal inzetten. Wil jij ook aan de slag met deze tool? Dan helpen onze consultants je graag om het voor je in te richten. Daarnaast leggen ze uit hoe je het maximale uit Dynamics 365 Marketing en de gebeurtenisbeheerfunctie kunt halen. Neem gerust eens contact op, of boek een demo. Dan helpen we je verder.