Pixelzebra Dynamics 365 voor een op maat gemaakt CRM systeem
11 juli, 2019

Stage bij Pixelzebra

terug naar overzicht

In de maanden juni en juli mocht ik aan de gang gaan als stagiaire communicatie- en marketingmedewerker bij Pixelzebra. Mijn taak bestond uit het schrijven van een marketingplan om naamsbekendheid te vergroten en op de lange termijn klanten te genereren.

Vanaf dag één werd ik meegenomen in de Pixelzebra workflow. Ik kreeg toegang tot alle communicatiemiddelen, mocht meetings bijwonen, kreeg inzicht in documenten en kon iedereen al mijn vragen stellen. Door middel van gesprekken met mijn nieuwe collega’s kreeg ik steeds meer een indruk van Pixelzebra, haar identiteit en bedrijfscultuur. Zo leerde ik veel over Customer Relationship Management en Microsoft Dynamics 365 maar meer praktisch ook hoe ik een blog moest schrijven of een zakelijke presentatie moest geven.

 

"Een speciaal bedankje wil ik graag nog geven aan Vanessa, van wie ik de kansen en ook de ruimte kreeg om mijn ideeën bij het marketingplan van Pixelzebra daadwerkelijk uit te voeren"
Bente Klumpenaar

Onder de indruk van de bedrijfscultuur wilde ik graag dat het marketingplan een product van iedereen zou worden. Door het plan zo dicht mogelijk bij de werknemers van Pixelzebra en de identiteit van het bedrijf te houden, ben ik ervan overtuigd dat het plan houdbaar is en gedragen zal worden binnen Pixelzebra. Om dit te bereiken, heb ik mijn collega’s gevraagd een enquête in te vullen met daarin de mogelijkheid ideeën en inzichten te geven bij hoe het marketingplan eruit moest komen te zien. De uitkomsten heb ik gebruikt om het marketingplan meer specifiek in te vullen. Denk bijvoorbeeld aan aangedragen ideeën bij welke content Pixelzebra moet verspreiden, op welke manier de website verbeterd kan worden of welke evenementen Pixelzebra moet organiseren.

Met een voldaan gevoel sluit ik een gave periode bij Pixelzebra af.

Bente Klumpenaar