Iemand die goed is in sales weet de potentiële klant te vinden, biedt wat hij of zij nodig heeft én doet dat ook nog op het juiste moment. Maar dit kost tijd, en is zeker niet altijd accuraat. Met de salesfunnel in Dynamics 365 Sales houd je controle op je potentiële klanten, weet je waar je jouw aandacht aan moet besteden en vergroot je de kans op succes.
Zet je een nieuwe lead in Dynamics 365 Sales, dan wordt deze automatisch toegevoegd aan jouw salesfunnel. Deze salesfunnel kun je voor jouw organisatie zelf inrichten, zodat je in elke stap de juiste taken uitvoert. Je lead begint in de salesfunnel met algemene taken, zoals het toeschrijven van een contact en het onderzoeken van de vraag en het budget. Je wilt tenslotte wel weten wie je nieuwe klant kan worden en wat deze klant van jou nodig heeft.
Hoe dichter je bij een daadwerkelijke sales komt, hoe complexer de taken worden die je moet uitvoeren. Denk aan het maken van een offerte en het presenteren van een voorstel. Door deze taken allemaal vast te zetten in jouw salesproces, weet je precies wat er op welk moment van je gevraagd wordt en kun je niet per ongeluk taken over het hoofd zien. Je kunt tenslotte pas door naar de volgende fase als je alle taken van de huidige fase hebt afgevinkt.
Om je slagingskans zo groot mogelijk te maken, wil je zoveel mogelijk informatie verzamelen. Deze informatie hoeft niet alleen uit je salesteam te komen. Grote kans dat jouw prospect al een hele reis heeft afgelegd voordat jij ze als lead in de salesfunnel hebt toegevoegd. Zo heeft hij of zij wellicht een interactie gehad met een marketingcampagne of is er al contact geweest met de klantenservice. Met deze extra informatie weet jij waar de interesse ligt, wat voor vragen er zijn en hoe jij ze met jouw product of dienst het beste kunt helpen.
Dynamics 365 Sales maakt niet alleen informatie die je zelf hebt verzameld zichtbaar. Ook krijgt elke lead een score die je precies vertelt hoeveel kans van slagen je hebt. Dynamics 365 berekent deze score aan de hand van heel wat verschillende factoren. Zo wordt er gekeken naar hoeveel interactie je met deze prospect hebt gehad, hoeveel tijd je eraan hebt besteed, maar ook of je de verwachte deadline kan halen en of je alle taken uit de salesfunnel hebt afgevinkt. Op basis van deze score kun jij inschatten of je meer óf juist minder tijd in een bepaalde prospect moet stoppen.
Wil jij met je sales-afdeling slimmer werken? Dan helpen we je graag bij de implementatie van Dynamics 365. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw omgeving wordt afgestemd op je organisatie, zodat je de salesfunnel direct kunt vullen met leads. Ook zorgen we ervoor dat jij en je collega’s alles over de tool te weten komen. En heb je na de training en implementatie nog vragen? Dan staan we uiteraard voor je klaar. Plan gerust een vrijblijvend kennismakingsgesprek in, dan kijken we samen hoe Dynamics 365 jouw organisatie kan helpen.