Pixelzebra Dynamics 365 voor een op maat gemaakt CRM systeem
05 maart, 2019

De rol van de support afdeling in het succes van Microsoft Dynamics 365

terug naar overzicht

Hoe belangrijk is onze support afdeling voor uw CRM-systeem? Waaruit bestaan de taken van de supportmedewerkers en hoe koppelen zij hun vaardigheden aan uw bedrijf? Onze Support Consultant Diederik Bos deelt zijn visie op de rol van de support afdeling in het succes van Microsoft Dynamics 365.

Support bij Microsoft Dynamics 365

Het succes van Microsoft Dynamics 365 wordt niet alleen bepaald door combinatie van modules en de inrichting, maar door de gebruikers die hier dagelijks mee werken. Wij zijn van mening dat je pas tevreden kunt zijn zodra iedere gebruiker het gevoel heeft dat Microsoft Dynamics 365 van toegevoegde waarde is voor zijn of haar dagelijkse werkzaamheden. Voor de ene gebruiker is die toegevoegde waarde het inzichtelijk krijgen van de verkoopproductiviteit, voor de andere gebruiker juist het proces waarin Microsoft Dynamics 365 ondersteuning biedt. Ongeacht of dit nu betrekking heeft op het sneller sluiten van deals of juist het kunnen verlenen van betere service.

Voorzien in verschillende belangen

Uiteindelijk komt het erop neer dat de gebruikersadoptie cruciaal is. De support afdeling van Pixelzebra speelt hierin een belangrijke rol. Dagelijks staat het support team in contact met diverse gebruikers die vragen hebben. Al deze gebruikers hebben verschillende belangen. Zo voorzien we in antwoorden op vragen over de basisfunctionaliteiten van Microsoft Dynamics 365. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het slimmer kunnen selecteren van data of het helpen voorkomen van dubbele data invoer. De support afdeling houdt zich verder ook bezig met het inventariseren van nieuwe wensen. Daarnaast geven we advies op welke manier en met welke producten deze wensen opgelost kunnen worden.

Minder handmatige invoer

Een voorbeeld hiervan is dat één van onze klanten alle voor haar relevante gegevens omtrent hun leden in Microsoft Dynamics 365 vastlegt. Deze gegevens zijn in één oogopslag inzichtelijk, maar overzichten en bijbehorende rapportages werden vaak nog handmatig door de gebruikers opgesteld. Door beter gebruik te maken van de mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365 in combinatie met Power BI hebben wij deze handmatige handelingen weten te reduceren. De klant kan hierdoor haar ledenoverzichten op ieder moment up-to-date raadplegen.

Uiteindelijk hebben wij als Pixelzebra als doel om alle gebruikers die stap verder te helpen in de adoptie en het gebruik van Microsoft Dynamics 365. Het belangrijkste daarbij is om het werk van gebruikers te vereenvoudigen. En dan is het natuurlijk extra leuk om achteraf eens te horen: ‘’Hé, dat heeft mij nu eens echt een hoop tijd gescheeld!”

Daar doen we het voor!

Medewerker support Diederik Bos
Geschreven door Diederik Bos
Sales en Support Consultant

“Het is geweldig, inspirerend en motiverend om iedere dag weer nieuwe dingen te leren en op te lossen. Dat geeft mij een kick. Collega’s en klanten waarderen mijn enthousiasme. Klanten komen met verschillende vragen en probleemstukken. Ik ga altijd tot het uiterste om deze te beantwoorden en op te lossen.”