Anywhere365

Anywhere365 is een Nederlands bedrijf dat software heeft ontwikkeld waarmee bedrijven Microsoft Teams kunnen gebruiken als klantcontactcenter. Anywhere365 is al 12 jaar actief in deze branche en heeft kantoren over de hele wereld. Voor hun eigen CRM vertrouwt Anywhere365 op Pixelzebra om ervoor te zorgen dat alle interne processen slim en efficiënt zijn ingericht.

hero pattern

Telefonieplatform in Microsoft Teams

“Wanneer je met je vaste of mobiele telefoon een bedrijf belt dat gebruik maakt van Anywhere365, dan neemt onze software de telefoon op. Daar komt het in de basis op neer” vertelt Evert Brouwers, Dynamics Management Lead bij Anywhere365, enthousiast. “De software kijkt welke collega’s op Teams beschikbaar zijn om het telefoongesprek aan te nemen en deze medewerker wordt op dat moment ‘gehunt’. We gebruiken Microsoft Teams als telefonieplatform, waardoor een bedrijf dus eigenlijk geen telefooncentrale nodig heeft.”

Custom tool

Evert vervolgt: “We doen dit nu 12 jaar, voor Teams werkte ons pakket met Skype for Business. Anywhere365 is volledig af te stemmen op wat een bedrijf nodig heeft. Bij de één is dat 1 telefoniste die alles doorverbindt, maar bijvoorbeeld bij een hele grote organisatie zou het kunnen gaan om 12 afdelingen en 2.500 mensen die potentieel aan één telefoonnummer gekoppeld kunnen worden. Als de klant ervoor kiest om een keuzemenu te gebruiken, dan kun je op basis van het soort vraag of het onderwerp het gesprek doorverbinden met iemand die de juiste kennis en ervaring heeft.”

Focus op communicatie

“Mensen willen nu ook vaak whatsapp gebruiken of chatten, dat kan ook met Anywhere365. We richten ons echt op communicatie en niet alleen op telefonie. Omdat de software telefoongesprekken aanneemt en ook gekoppeld kan zijn aan CRM-software, als Microsoft Dynamics 365, Salesforce of SalesNow , kun je een klant die alleen een autoverzekering heeft eerst herkennen aan zijn telefoonnummer en dan direct doorzetten naar de betreffende afdeling. Belt de klant dan ook nog eens ‘s avonds om half negen, dan belt hij waarschijnlijk niet om een vraag te stellen over zijn maandelijkse incasso, maar eerder omdat hij een probleem heeft. Op die manier kun je slim omgaan met het routeren van je inkomende telefoongesprekken. ”

Full stack Microsoft-organisatie

“We groeien over de hele wereld heel snel. Toen ik bij Anywhere365 kwam werken was ik personeelslid 32, we zitten inmiddels aan 295 medewerkers . Toen Anywhere365 op zoek ging naar een partner voor het CRM hadden we grote ambities. We waren als organisatie toe aan een volgende stap om de processen te professionaliseren. Ik werd aangenomen om dit allemaal te gaan automatiseren en onderbrengen in Dynamics 365.”

Complexe functionaliteiten

“Voor de implementatie hebben we met een aantal bedrijven gepraat. Pixelzebra begreep onze behoefte en ons product, er was daardoor snel een match. De samenwerking is klein begonnen, maar al vrij snel zijn we modules gaan ontwikkelen waar wij vraag naar hadden. We hebben in de afgelopen jaren samen met Pixelzebra best wat complexe functionaliteiten opgezet en zijn ook niet van plan om daarmee te stoppen.”

Slanke backoffice

“Ik werk nauw samen met Pixelzebra. We willen groeien qua klanten en omzet , maar streven ernaar de organisatie zo slank mogelijk te houden. Dan moet je dus zoveel mogelijk automatiseren. Dit doen we echt in samenwerking met Pixelzebra. Ik spar regelmatig met Pixelzebra over dingen waar we tegenaan lopen of waar we een oplossing voor zouden willen. Hierdoor hou ik tijd over voor andere zaken.”

Touwtjes in handen

“We hebben een complex product, dus ik vind het prettig dat Pixelzebra mij en het bedrijf kent. Pixelzebra denkt echt mee over wat wij als bedrijf nodig hebben. Maar we houden wel zelf de touwtjes in handen.”

Helicopterview

“Als er iets moet worden aangepast of ontwikkeld, leg ik onze speerpunten voor aan Pixelzebra, zodat zij er eerst op kunnen schieten en hun mening kunnen geven voordat we gaan bouwen. We kijken goed naar de zwakke plekken en of ik niet iets vergeten ben. Binnen onze organisatie heb ik ook een aantal klankborden, maar Pixelzebra kijkt echt naar het volledige pakket.”

Slimmer en efficiënter

“We zijn de afgelopen 8 jaar slimmer en efficiënter gaan werken dankzij Pixelzebra. Zonder dit partnership zouden we niet hetzelfde kunnen doen met het aantal mensen waarmee we het werk nu doen. Wanneer je een goed en efficiënt systeem kunt inzetten, is de hoeveelheid werk die je verzet echt heel groot. Het stelt mij gerust dat iedereen bij Pixelzebra enorm veel kennis heeft en ook precies weet wat er bij ons bedrijf speelt. Mijn vaste contactpersoon spreek ik wekelijks, soms meerdere keren per week, en alles wordt zo goed gedocumenteerd, dat als ik een keer support nodig heb ook zij precies weten wat er nodig is om iets op te lossen. Ze werken als één team en dat bespaart mij weer tijd.”
Diederik Bos
Sales Manager
diederik.bos@pixelzebra.nl
070-8200196
Meer weten?
Plan een afspraak

Wij helpen jou bij het optimaliseren van je relaties met klanten, leden of donateurs. Met onze oplossingen op basis van Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement haal je het maximale uit sales, marketing en customer service.