Je online bezoekers al vanaf het eerste touchpoint aan je binden? Met Dynamics 365 Customer Insights kan het. Je regelt alles vanuit één gecentraliseerd platform, waar al je klantdata in samenkomt. Interessant, maar eigenlijk zegt dit nog weinig over wat je er nou écht mee kunt. Met deze blog leggen we je uit hoe Dynamics 365 in elkaar zit en wat de customer insighs module allemaal te bieden heeft.
Neem Microsoft 365 en Dynamics 365: ondanks dat de namen op elkaar lijken, zijn dit toch twee volledig verschillende pakketten. Microsoft 365 bevat alle Office programma’s, zoals Word, Teams en OneDrive. Dynamics 365 richt zich op bedrijfsapplicaties met onder andere software voor Sales, Service en Customer Insights. De gemene deler bij de 365-pakketten? De applicaties binnen de pakketten werken naadloos met elkaar samen. Zo heb je in beide gevallen één platform waarin alle oplossingen samenkomen.
Vroeger noemde Microsoft hun ERP-oplossingen Microsoft Navision (NAV) en Microsoft Axapta (AX). Tegenwoordig zijn deze tools omgedoopt tot Dynamics 365 Business Central en Dynamics 365 Finance. Maar hoe weet je nou welke je moet hebben? Het antwoord daarop is vrij simpel: Business Central er is voor het MKB en Finance zich richt op grotere organisaties.
De CRM-oplossing van Microsoft heette vroeger simpelweg CRM Online. Tegenwoordig valt deze oplossing dus ook onder Dynamics 365. Om de oplossing aan te laten sluiten op jouw behoefte, voeg je specifieke oplossingsrichtingen toe. De meest voorkomende oplossingsrichtingen zijn Sales, Customer Service en – jawel – Marketing. Over die laatste vertellen we je graag meer.
Dynamics 365 Customer Insights: de Marketing Automation oplossing van Microsoft Marketing Automation is een hot item onder marketeers, en dat weet Microsoft maar al te goed. Met Dynamics 365 Customer Insights bieden ze een flink pakket aan Marketing Automation oplossingen, allemaal vanuit de cloud. Zo kun je eenvoudig segmenteren, je eigen customer journey bouwen, leads kwalificeren, events organiseren, updates op social media plaatsen en de interactie aangaan via e-mailmarketing.
De tool biedt ontzettend veel mogelijkheden, die allemaal samenkomen in één omgeving. Dat betekent dus dat je geen berg aan losse Marketing Automation oplossingen meer hebt, maar dat alles geclusterd is onder één dak. Heb je toch een oplossing waar je niet zonder kunt? Dan is de kans groot dat je deze kunt koppelen met Dynamics 365 Customer Insights.
Ontdek de mogelijkheden van Dynamics 365 Customer Insights. Laat je gegevens achter en ik vertel je er graag meer over.