Wat is Dynamics 365 Customer Insights?

Je online bezoekers al vanaf het eerste touchpoint aan je binden? Met Dynamics 365 Customer Insights kan het. Je regelt alles vanuit één gecentraliseerd platform, waar al je klantdata in samenkomt. Interessant, maar eigenlijk zegt dit nog weinig over wat je er nou écht mee kunt. Met deze blog leggen we je uit hoe Dynamics 365 in elkaar zit en wat de customer insighs module allemaal te bieden heeft.

hero pattern

Het verschil tussen Microsoft 365 en Dynamics 365

Allereerst is het goed om de verschillende producten van Microsoft te leren kennen. Microsoft verandert de namen van hun producten nogal eens, en dat kan voor best wat verwarring zorgen als je de juiste tools voor je organisatie probeert te selecteren. Ook lijken de namen op elkaar, waardoor het verschil lastig te duiden is.

Neem Microsoft 365 en Dynamics 365: ondanks dat de namen op elkaar lijken, zijn dit toch twee volledig verschillende pakketten. Microsoft 365 bevat alle Office programma’s, zoals Word, Teams en OneDrive. Dynamics 365 richt zich op bedrijfsapplicaties met onder andere software voor Sales, Service en Customer Insights. De gemene deler bij de 365-pakketten? De applicaties binnen de pakketten werken naadloos met elkaar samen. Zo heb je in beide gevallen één platform waarin alle oplossingen samenkomen.

De ERP- en CRM-oplossingen van Microsoft

Nu je weet wat het verschil is tussen Microsoft 365 en Dynamics 365, is het tijd om dieper in te gaan op Dynamics 365. Dit pakket is op te delen in twee hoofdonderdelen: de ERP-oplossingen en de CRM-oplossingen.

Vroeger noemde Microsoft hun ERP-oplossingen Microsoft Navision (NAV) en Microsoft Axapta (AX). Tegenwoordig zijn deze tools omgedoopt tot Dynamics 365 Business Central en Dynamics 365 Finance. Maar hoe weet je nou welke je moet hebben? Het antwoord daarop is vrij simpel: Business Central er is voor het MKB en Finance zich richt op grotere organisaties.

De CRM-oplossing van Microsoft heette vroeger simpelweg CRM Online. Tegenwoordig valt deze oplossing dus ook onder Dynamics 365. Om de oplossing aan te laten sluiten op jouw behoefte, voeg je specifieke oplossingsrichtingen toe. De meest voorkomende oplossingsrichtingen zijn Sales, Customer Service en – jawel – Marketing. Over die laatste vertellen we je graag meer.

Dynamics 365 Customer Insights: de Marketing Automation oplossing van Microsoft Marketing Automation is een hot item onder marketeers, en dat weet Microsoft maar al te goed. Met Dynamics 365 Customer Insights bieden ze een flink pakket aan Marketing Automation oplossingen, allemaal vanuit de cloud. Zo kun je eenvoudig segmenteren, je eigen customer journey bouwen, leads kwalificeren, events organiseren, updates op social media plaatsen en de interactie aangaan via e-mailmarketing.

De tool biedt ontzettend veel mogelijkheden, die allemaal samenkomen in één omgeving. Dat betekent dus dat je geen berg aan losse Marketing Automation oplossingen meer hebt, maar dat alles geclusterd is onder één dak. Heb je toch een oplossing waar je niet zonder kunt? Dan is de kans groot dat je deze kunt koppelen met Dynamics 365 Customer Insights.

Een standaardoplossing op maat

Dynamics 365 Customer Insights mag dan wel een standaard product zijn, toch moet het voor je ingeregeld worden. Elke organisatie is tenslotte anders, maakt gebruik van andere tools en heeft andere doelstellingen. Wij regelen deze implementatie van begin tot eind, zodat jij snel aan de slag kunt. Ook leren we jou en je collega’s om zelfstandig met de tooling te kunnen werken. Mocht je vragen hebben, dan staan onze collega’s van support voor je klaar. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Dynamics 365 Customer Insights voor jouw organisatie? Vraag dan een demo aan of maak een afspraak.
Diederik Bos
Sales Manager
diederik.bos@pixelzebra.nl
070-8200196
Start met Dynamics 365 Customer Insights
Plan een afspraak

Ontdek de mogelijkheden van Dynamics 365 Customer Insights. Laat je gegevens achter en ik vertel je er graag meer over.