Als fondsenwerver bij een goededoelenorganisatie is één van je doelen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel waar jouw organisatie voor staat. Hoe je dit doet, kan op veel verschillende manieren. Maar hoe zorg je dat je de data die je hiermee verzameld op een eenvoudige manier inzichtelijk krijgt en kunt gebruiken? Hoe kun je het effect van de verschillende campagnes meten, begrijpen en zelfs voorspellen?
Datagedreven fondsenwerving helpt je hierbij, het geeft goede doelen inzicht in donateurs en geldstromen om zo meer fondsen te kunnen werven. Meer rendement dus halen uit de campagnes die gevoerd worden. In deze blog helpen we je in 5 eenvoudige stappen naar datagedreven fondsenwerving.
Het startpunt van datagedreven fondsenwerving is dan ook om ervoor te zorgen dat je inzicht krijgt in de data van jouw donateurs. Je wilt weten wie, wat, wanneer en waarom gedoneerd heeft en hoe ze die donatie hebben gedaan. Deze data krijg je inzichtelijk door een CRM-systeem te gebruiken dat al je campagnes ondersteunt, zowel offline als online, en wat inzicht biedt in alle geldstromen. Je hoeft daarbij zeker niet alles in één keer te doen. Hou het simpel, begin klein en zorg dat het CRM-systeem met jouw organisatie mee kan groeien.
De data die je uit een campagne haalt is heel waardevol. Of je nu een kleine organisatie bent of een grotere; met de data uit je campagnes zorg je ervoor dat de volgende campagne net zo of nog succesvoller wordt. Betrek de hele organisatie erbij en deel de cijfers met je collega’s en het management.
Alle Goede Doelen Organisaties hebben behoefte aan meer nieuwe donateurs en actieve bestaande donateurs. Een krachtige CRM-oplossing helpt je, als fundament, dit doel te bereiken. In het webinar "de kracht van CRM voor Goede Doelen" laten we je de meerwaarde zien van Pixelzebra Social Matters: Dé CRM oplossing voor Goede Doelen Organisaties.
Donderdag 11 juli 2024 // 15:00 uur - 16:00 uur
Kijk eens kritisch naar jouw organisatie. Zijn jullie werkzaamheden met elkaar verbonden in een CRM-systeem? Is de data centraal toegankelijk en maken jullie keuzes op basis van data? Is er überhaupt een CRM-systeem en ondersteunt dit systeem offline en online campagnes en geldstromen?
Benieuwd of en hoe jouw organisatie datagedreven fondsen kan werven? We denken graag met jullie mee en helpen je om datagedreven fondsenwerving klein te maken en stap voor stap te laten groeien.